17 Ocak 2011 Pazartesi

Millet Vekili Olmak ...

Bir milletin meclisinde milletvekili olmak ne demektir ?

Millet vekilliği seçimlerine 5 ay kala gecenin bir vakti bu soru takıldı kafama, uyuyamadım sizlerle paylaşayım dedim.

Yanılıp, şaşırıp bir parti gelse ve “Zeynel Bey sizi partimizde millet vekili olarak görmek isteriz” dese, ” ne parsın olum” dedim kendi kendime. Hani olacağından değil de, düşünürken empati yapma ihtiyacı duyuyor insan.

Milletin vekili olmak…

Düşünmek bile omuzlarımı düşürüyor, öylesine büyük bir vebale memur olmak.

Düşünün öyle bir mevki ki, ne suç işlerseniz işleyin ceza almayacaksınız, ne söylerseniz söyleyin kimse size dokunamayacak. Üstelik, dile kolay tam 75 milyon insanın üzerinde, o devleti idare eden elitin içerisinde olacak, nerdeyse canınızın istediği her şeyi yapabilmeye muktedir olacaksınız !

Peki , ya bu güç cezbeder mi insanı? Millete hizmet etmek yerine kendisine hizmet eder mi acaba bu görev tevdi edilince insan ? Mülkün vekili değil de sahibi sanır mı kendisini ?

Eskiden sultanlarımız Cuma namazı sonrası selamlıkta halkın dilek ve isteklerini kabul etmeden önce halk kendilerini ;

Padişahım Çok Yaşa !

Padişahım Çok Yaşa !

Mülk benimdir diye böbürlenme, unutma senden büyük Allah var !

Diyerek selamlar, adaletin ve mülkün Allahtan olduğunu hatırlatır, padişahın Allah karşısında hissetmesi gereken vebali, bir kere daha yüzüne karşı haykırırmış. Peki bugün bunu hatırlatan olurmuydu bana ?

Ya bugün, bu görev bana tevdi edilse, ben ; Adaletle, ayırım yapmadan, kinden ve husumetten uzak durarak, beni desteklesin - desteklemesin, bütün bir Türk milletinin ihtiyaç ve isteklerine cevap verecek icraatları milletin hizmetine sunabilirmiyim ? Diye soruyor kendisine insan.

Bir yandan mensubu bulunacağım partinin Genel Başkanı’nın istekleri ile halkın ihtiyaçları arasında bocalayıp durmak, diğer yandan çeşitli lobilerin istekleri karşısında milletin ve vatanın çıkarlarını savunmak…

Hayır ! Ben yapamazdım her halde, milletime rağmen siyaset bana göre değil.

Ama ya millete hizmet edebilme şansı değil mi bu ?

Mecliste Vekilsin, dile kolay, halkın adına çalışmak için ne büyük bir fırsat !

Ama oylanacak her yasada, her maddeye oyumu vermeden önce; acaba milletimin çıkarlarına hizmet ediyor mu diye irdeleyip durmaz mıyım ? Oy vermek için her el kaldırdığımda acaba doğrumu yapıyorum, milletim, beni seçenler, bu oyumu doğru bulacak mı ? diye kıvranıp durur muyum ?

Her akşam yatağıma uzandığımda, Allahım acaba bu gün Türk milletine mi hizmet ettim, yoksa birilerinin emellerine mi ? diye düşünmez miyim ?

Millet vekili olmak mı ? Tanrı korusun, ne ben o vebalin altından kalkabilirim, nede bedenim o yükün altından kalkabilir.

Peki , insanlar neden ben Millet Vekili olmak istiyorum der ? İşte tüm bunları düşündükten sonra bir de millet vekili adaylarının, bu vekillik görevini almak için gerçek birer servet harcadığını da düşündükçe, bu soruyu kendime defalarca sormama rağmen bir yanıt bulamadım.

Belki de bu soruyu o yükü omuzlarında taşıyan ya da taşımaya hazırlanan vekillerimizle, vekil adaylarımıza sormak lazım.

Ama alacağım cevapların beni çokta tatmin edeceğini sanmıyorum. Ya sizi, tatmin eder miydi acaba?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder